Automatiseer support: ticketingsysteem stroomlijnen

ticketingsysteem

Een goede relatie onderhouden met je klanten is cruciaal. Je wilt immers dat je klanten tevreden zijn, vaker bij je terugkomen en positief over jouw bedrijf spreken tegen anderen. Daar hoort dus ook goede klantenservice bij. Als je net je bedrijf hebt gestart denk je misschien dat je alle supportvragen die je ontvangt nog wel handmatig kunt verwerken en bijhouden, maar wij kunnen je met zekerheid vertellen dat het echt loont om meteen je support te automatiseren en een gestroomlijnd ticketingsysteem op te zetten. Deze bedrijfssoftware levert je grote voordelen op voor wanneer je meer klanten met meer supportvragen krijgt, en zorgt gegarandeerd voor meer tevreden klanten. 

Support automatiseren: klantgesprekken stroomlijnen

Klantenservice is in deze tijd een heel breed begrip. Je kunt zowel contactformulieren, e-mails, brieven, telefoontjes en social media berichten met vragen van je klanten krijgen. Het kan daarbij ook best eens voorkomen dat meerdere personen van verschillende afdelingen betrokken moeten zijn bij de afhandeling bij één vraag. Vragen zijn nu eenmaal niet altijd eenvoudig, helaas…

In zulke gevallen is het dus fijn als je al je klantgesprekken kunt samenbrengen in één handig ticketingsysteem. In zo’n ticketingsysteem kun je alle berichten die je ontvangt omzet naar tickets. Zo hoef je niet langer meer continu van e-mail naar telefoon naar sociale media (etc. etc.) te schakelen. Zo kun je jouw support automatiseren en de gesprekken die je met jouw klanten voert stroomlijnen. Heel fijn! 

De voordelen van een goed ticketingsysteem

Vergis je niet: klantenservice kan nogal chaotisch zijn. Supportafdelingen ontvangen de hele dag door verschillende vragen op meerdere platformen. Het stroomlijnen van je klantgesprekken middels een ticketingsysteem kan hier een belangrijk verschil in maken. Ticketingsystemen hebben namelijk een aantal grote voordelen voor de automatisering van jouw support. Zoals benoemd kun je alle supportvragen die je ontvangt handig samenbrengen in dit systeem. Dit scheelt een hoop tijd, omdat je niet langer verschillende kanalen in de gaten hoeft te houden. Daarnaast zal een ticketingsysteem ook helpen bij de accuraatheid van je support. Je zult namelijk niet langer vergeten een antwoord te geven, omdat je overzichtelijk hebt welke vragen nog open staan. Een ticketingsysteem geeft je daarnaast de mogelijkheid om tickets toe te wijzen aan specifieke afdelingen en/of personen, waardoor je er zeker van bent dat de juiste persoon met de juiste kennis antwoord geeft op een supportvraag. 

Al met al kan een gestroomlijnd ticketingsysteem dus erg veel voor de supportafdeling van jouw bedrijf betekenen en jouw support naar een hoger niveau tillen. Ben jij op zoek naar software om een ander probleem op te lossen? Lees dan over deze drie andere handige basissystemen.