Waarom adverteren op Facebook en Instagram zo populair is

Vandaag de dag lijken we op elke mogelijke manier met elkaar verbonden. Als ik opsta, check ik eerst wat er allemaal rond de wereld gebeurd met een nieuwsapp. Vervolgens kun je met iedereen rond de wereld praten op elk moment. Ook heeft de overheid waarschijnlijk meer informatie over ons dan we ons eigenlijk bewust van zijn. Al deze dingen leiden tot een erg stressvolle, moderne eeuw, maar het is ook erg hoopvol voor bijvoorbeeld bedrijven. Zo kan social media ingezet worden om je bedrijf te laten groepen. Bedrijven die instavolgers kopen of likes kopen social media bestaan niet alleen: het zijn de bedrijven die het het langst zullen uithouden. 

De noodzaak van social media

Er is een reden dat sociale media een ontzettend nuttige tool is om je bedrijf te laten groeien. Dat komt omdat mensen het elke dag gebruiken en op die manier ontzettend makkelijk met het bedrijf in aanraking komen. In het verleden gold televisie met haar advertenties als een connectie tussen bedrijven en de consument. Nu liggen televisie advertenties voor een deel stof te happen, omdat alle aandacht gericht is op sociale media en smartphones. Dit betekent een shift in marketing en adverteren die noodzakelijk is om te volgen. Instavolgers kopen en likes kopen social media is slechts één ingrediënt van deze nieuwe periode. 

Facebook en Instagram inzetten

Laten we kijken naar twee voorbeelden van sociale media die voor een groot deel de bouwstenen zijn voor marketing in de 21ste eeuw. Facebook, ten eerste, vervangt voor een deel de doelgroep die nog steeds televisie kijkt. Aangezien deze service voor het grootste deel wordt gebruikt door mensen boven de 30, moet je je advertenties ook hierop aanpassen. Speel het veilig, blijft ietwat vertrouwd aan televisie advertenties. Instagram is meer voor jonge mensen. Dit platform kan goed ingezet worden voor je bedrijf. Zo kun je ook instavolgers kopen en likes kopen social media. Door grotere naamsbekendheid ben je ook aantrekkelijker voor de consument.