Het belang van ISO 20000

De digitale wereld groeit maar door en daarmee wordt deze ook steeds complexer. Daarmee groeit ook de noodzaak voor cybersecurity. Als ondernemer kunt u op dit gebied gelukkig verschillende certificaten behalen. Zo toont u aan dat u uw zaken op het gebied van online veiligheid goed op orde heeft. Een redelijk nieuw certificaat op dit gebied is het ISO 20000. In dit blog vertellen u wat meer over dit certificaat voor IT Service Management.

Wat is ISO 20000?

ISO 20000 is uitgevonden om voor een degelijke basis te zorgen met betrekking tot IT service management. Vanuit daar worden verdere verbeteringen gemaakt. Vanuit een procesbenadering gaat ISO 20000 ervoor om uw managementsysteem op te zetten, te implementeren, monitoren en te optimaliseren. Hierbij is ook Asset management mogelijk. Zo denkt u ook meteen na over welke tools handig zijn, hoe deze overal hetzelfde werken en dat het proces veilig en consistent is.

Voor wie is ISO 20000 handig?

De ISO 20000 certificering is handig voor elk bedrijf dat IT-diensten verleent op het gebied van infrastructuur en applicatie support. De certificering is immers extra gericht op bedrijven binnen deze branche zelf omdat deze minder algemeen is en specifieker naar vakinhoudelijke eisen kijkt. Heeft u een bedrijf in een ander vakgebied? Dan een ISO 27001 certificering waarschijnlijk meer interessant voor u.

Waarom ISO 20000?

De normen die nodig zijn voor dit certificaat, zorgen voor een standaardisering binnen IT processen. Hierdoor integreert u processen, personen en technieken binnen uw bedrijfsvoering. Zo haalt u een consistente bedrijfsvoering én zorgt u ervoor dat er een steeds sterkere internationale norm komt. Zo laat u aan de wereld zien dat uw IT diensten voldoen aan hoge eisen.

Meer informatie

Wilt u meer weten over het behalen van een ISO 20000 certificaat? Stel al uw vragen hierover aan ons via het contactformulier.