Tuinbranche marketing

Digital Marketing Technology Solution for Online Business Concept - Graphic interface showing analytic diagram of online market promotion strategy on digital advertising platform via social media.

Werken in de marketing wereld kan erg breed zijn. Zo kan je ervoor kiezen om te werken voor een marketingbureau waarbij je voor allerlei soorten bedrijven de promotie verzorgd. Daarnaast is er natuurlijk ook de mogelijkheid om te werken voor een specifiek bedrijf waarbij jij binnen de organisatie verantwoordelijk bent voor de marketing. De marketing tuincentrum heeft dit vaak in eigen hand en dit is dan ook een leuke en uitdagende baan. Het verantwoordelijk zijn voor een grote campagne is niet alleen leuk maar ook zeker uitdagend.

Marketing tuincentrum zorgt ervoor dat er meer naamsbekendheid komt voor een tuincentrum. Met de juiste middelen kan je een groot publiek aantrekken en daarmee dus meer omzet genereren. Als de mensen enthousiast zijn na een bezoek en dit ervaren hebben als een unieke beleving, dan zal dit ook nog een leiden tot mond op mond reclame. Bij een goede reclame campagne is dit dus een win-win situatie.

Naast de tuincentra is het ook mogelijk om te werken in de tuinbranche marketing. Denk bijvoorbeeld eens aan grote tuinbedrijven of hoveniers. Hier zien we vaak dat de marketing uit handen wordt gegeven aan gespecialiseerde bureaus. Dit heeft vooral te maken met de omvang van een tuinbedrijf. In Nederland zien we dat hoveniersbedrijven vaak een wat kleinere kern van personeel hebben en daardoor is het lucratiever de marketing uit te besteden.

Tuinbranche marketing is niet alleen lucratief, maar het opzetten van een mooie campagne is ook nog eens erg leuk. Het grootste publiek is vaak te vinden in de regio waar een bedrijf gevestigd is. We zien dat mensen bij het uitbesteden van tuinwerk toch in de buurt opzoek gaan naar een bedrijf. Dit heeft onder andere te maken met de reiskosten die dagelijks in rekening worden gebracht als er een bedrijf van veraf moet komen. Met de juist promotie en reclame in de tuinbranche kan er meer werk worden aangetrokken. Een afweging tussen kosten, opbrengst en vooral werkdruk is bij hoveniers belangrijk. Marketing is vooral van belangrijk voor tuinbedrijven als er groei binnen het bedrijf mogelijk is. Dit dient meegenomen te worden in de uiteindelijke afweging.